Och så har man skaffat katt!

Hello! xP

Igår åkte jag och nästan hela familjen upp till våra vänner i Laholm, Halland. Där tillbringade vi eftermiddagen med lite rinding och promenad med hundarna, Hedda(vår hund :P) och deras hund Raffa. Framåt kvällen då det blev dax för mat så kom Heddas gamla Kennelfamilj på besök. De känner våra vänner och skulle äta middag och sova över de också. Det blev verkligen skit roligt att träffa alla hundarna igen. De hade med sig 3 Norfolkterrier (samma som Hedda) och en annan sort (vet inte vad den heter :S). Men den udda sorten var i alla fall hel vit och kallades för "Muffin". (Hur gulligt som helst ju?!) I går kväll och idag förmiddag var det mest hundar som pratades. Men det är ju trevligt. :) 
En av Norfolkterrierna de hade med sig var en valp. Sigge hette den. Alltså, seriöst, jag smääälte. Ni får se fotot nedan. Verkligen så finns det ingen sötare. Dock blir ju Sigge också stor och sötheten avtar, även om de vuxna också är söta. 

Hur blev vi då med katt? Som rubriken så listigt avslöjade...

Jo, i går så visade de oss en katt som bodde i deras stall. De tyckte synd om honom för han var hemlös och hos dem kunde han inte bo för de har redan en katt. (Hon är jätte söt med sin halva svans och heter [Faundi].) 
Ett problem i trakten var att han jagade katterna som bor i husen för att själv installera sig där. 
   Problemet var ett faktum och om ingen skulle ta honom där ifrån så skulle deras granne skjuta honom (!?) Vi var alltså tvungna att ta med honom hem. 

Lite skämtsamt under går kvällen så döpte pappa honom till "Håkansson". Ett ganska stort internskämt. xD
Jag kallar honom: Steffi-Bob Marly Håkansson. Vi vet alltså inte på riktigt vad han ska heta än.


Fr. V. Sigge, Gunilla + noffe & Muffin, Sigge & Raffa, Heddas bringa, Hedda, 
Håkansson & Iris, Sigge, Håkansson, Sigge, Håkansson

Nu har jag nog inte mer att skriva på lager, hoppas att Håkansson kommer att trivas och itne bli överkörd av den nya trafiken som finns här.
XOXO

Myskväll!

Tjosan trosan! 
Som vanligt skriver jag på en fredag. :)
Heute (idag) har det varit en trött skoldag. Eller lättare sagt, jag har varit trött. 
Det känns nästan som att jag gått i dimma. Eller nått liknande. 
Vad har då hänt idag? Jo, det har bl.a. varit "3 km" som är ett slags konditionstest. Men egentligen var det idag bara 2 km. Hur som helst är det nu helg och jag är über glad. :P

Nu ikväll blir det slapp. Jag kommer att vara hemma och dega, kanske tar man sig en liten tur in i bastun? Vi får se. ;)

Trevlig fredag kväll, 

Annamartina


Fredagens myskvälls outfit ;D

Handboll!


Vad har du gjort idag? 
Jag har i alla fall spelat handboll för hel slanten. Två träningsmatcher var det som gällde. 
Första matchen blev vi ganska "utkontrade" (överkörda) men andra spela vi lika. Ett straff mål blev det för lilla mig. ;D 
Kul, för jag brukar inte lägga straffar. 

Det är typ vad jag har hunnit göra idag. I morgon blir det förhoppningsvis lite netto-undersökning. Det skulle vara såå skönt att ha det avklarat. :D
Vi får se vad som händer!

Ha de så gött. Puss o Kram

Annamartina

Haha Pete!

Heellow allihopa!

Titta vad jag hittade på de blivande pappan Pete Wentz. 



Jobbar han extra som munk-snubbe eller är det fråga om någon reklam inspelning?? 

/ Puss 

Vem vill ha semester?

Vilken vecka... det känns som om den bara har svischat förbi. Men samtidigt känns det som om förra helgen är hur långt borta som helst. Jag tror att det är bra, att tycka att veckan har gått fort. 
   Livet som tonåring är lite komplicerat just nu. Jag kan inte riktigt skriva det här just nu men jag känner mig arg. 
Och det blir så tråkigt för mina föräldrar när jag känner mig arg. För egentligen är det inte dem jag är arg på. Inte just nu i alla fall. 

Jag är ledsen att ni, mina få läsare får ta del av min lilla "lunch-depression". Förlåt. 

Just nu vill jag bara ta en j-kligt lång semester. 



2/9 2008

Ello!

Det var länge sedan jag skrev, sry... :/ 
Det har faktiskt varit fullt upp i veckan. Det har inte blivit av liksom. 

Men idag blev det och jag tänkte att jag skulle berätta om min dag :D.

6.30 uppstigning med klockradion på låg volym
7.35 satte jag mig på cykeln och cyklade till skolan. 
8.00 började jag skoldagen med "uppsjungning" i musiksalen. xD
cirka 12.05 direkt efter hemkunskapen där vi gjorde en mustig soppa var det dags för lunch. (;
14.45 började sista lektionen som idag var i tyskans språk. Där sjöng vi också, fast utan "uppsjungning".
15.30 så var skolan slut och det blev dags att dra sig hemåt.

Nu är klockan 17.44 och jag har "pluggat" ungefär fram tills nu. :D

Hoppas att du också haft en trevlig dag, mvh Annamartina

Dagens bild tillägnar jag syslöjdens lilla samtalsämne om vänsterhänta !