Påsklov

Glad påsk!
Nu är det påsk. Visst är det härligt? Påsken är ju nästan ett första vårtecken. Men hur ser det ut här egentligen? I min trädgård ligger det snö... Snö! På påsken? Jag älskar snö, men jag har precis kommit tillbaka från en skidsemester så längtan efter snö var inte så stor längre.

image165
Hoppas ni får en bra påsk!

Grattis Charlotte!
Vi han hem till melodifestivalen i lördags. Yes! Man kan ju inte missa det. Särskilt när alla låtarna är grymma och när Björn Gustavsson är med. Vi hade det lite krångligt här hemma under röstningen. Alla ville rösta på olika. Tillslut enades vi om två olika. Därav en röst på Charlotte Perellis "Hero".
Ärligt talat. Jag tror på riktigt att det inte kommer att gå så bra i Euro Vision. Hon kanske gör en Carola, tar oss till femte plats, men jag tror inte vi vinner. Jo, jag tror visst då på låten och artisten. Nej, jag har inte tröttnat på låten än men östländerna kommer väl att tycka typ:
- Ännu en gammal vinnare? Vad tror Sverige?
Ja... fast det vore typ UNDERBART med en vinst till Sverige. :D

image167
Charlotte Perelli firar med Sanna Nielssen på efterfesten. Jag tycker att efter Charlotte skulle Sanna komma,
och det gjorde hon ju! "Empty room" var verkligen jätte fin


Österrike

Ännu en gång tar jag med mig "stört sköna" minnen från "det Östra Riket".
Alla dagarna utom den sista hade vi minst två soltimmar. Totally wonderfull!
Dock som jag nämde i förra menningen, sista dagen var vädret även på Kaprun (glaciär på 3000 m) skit.
Lika dåligt som de andra dagarnas värsta timmar.
Man såg ingenting, det ömmade i hela kroppen och det var kallt. Den dagen åkte bara ner i två pistar sen åkte vi tillbax till lägenheten som vi hyrde och packade för nattens färd. Det var fredag och det betyder ju såklart "Let´s Dance" även i Österrike. Fast där hette det "Dancing Stars". Efter Dancing Stars så var det läggdags.
Hemfärden började med uppstigning kl. 02.00. Sen var det bara,
Good Bye Austria.

image169
Den här bilden tog jag från en av de många mysiga matställena i backarna. Hur fint som helst!


Österreich, here we come!

016(2).jpg

 

Tjena mittbena! 

I morgon bär det av till skridbackarnas land Österrike. Det ska inte bara bli kul att åka skridor utan också att få semester. Semester från det vanliga livet. Misstolka inte detta, jag älskar hur jag lever, men ibland är det ju så skönt att sluta tänka på allt. Typ. Så ha det så bra här hemma, och så ses vi på påsklovet!  

 

Puss och Kram, Anna

Klädmärket "Viktor & Rolf" säger dream, no, wow

Tjena!
Här kommer lite små-roligt mode från "Viktor & Rolf"s modevisning för "Fall 2008" (Höst mode 2008)
Tar man bort de små komentarerna så går kläderna faktiskt att bära i vardagen! Ha de gött // Anna
Här kommer ord-modet:

image162
En riktig "Dream-kappa"

image164
"No" bak och fram skrivet


image163
Jag är själv inte alls förtjust i päls och hoppas på att det här är fusk-
päls, men det jag ville få med var ord-modet "wow"

Lördag, Jippi?

I mitt liv just nu

Ja! Nu är det lördag. But no, it´s not a good day for me. Jag är sjuk... IGEN. När ska dessa baciller fösvinna? 
Idag är det inte halsen som krånglar, nopp, idag är det nästan och bihålerna. : /
Vad kan man göra? Jo, sitta och slappa framför datorn och tv:en. Titta på alla de där programen som man spelar in i veckan för att man har så himla mycket annat att göra.
   Ja... annars är det hyfsat lugnt i mit liv. Förutom tyskprovet på måndag. Det borde jag väl egentligen plugga till just nu, istället för att sitta här. Frågan är om man kan lära sig lika bra som när man är frisk som sjuk? Jag har inte svaret men jag skulle tippa på att det allra bästa är att vara frisk.
   Hmm... hur har veckan sett ut? Skola, måndag --> fredag. "Suck", snart blir det i alla fall en (enligt mig) välförtjänt skidsemester i Österreich. Österrike. Det var ändå två år sedan sist.
   Tittade precis på datorn brevid mig. Där sitter min underbara tvillingsyrra som är frisk som en "nötkärna". (säger man så?) ;D Hon skriver också på sin blogg. Om du vill titta till henne så kan du bara rulla ner och så hittar du förmodligen länken där nere.
   Näsan rinner och regnet öser ner där ute. Vilken härlig lördag! 
   Ikväll blir det dessutom gäster, fast jag är sjuk.
-Vi har försökt hitta tid i sex veckor, sa mamma till mig imorse. Jahopp, min mamma är så snäll mot mig. : )
   Melodifestival ikväll.
Melodifestivalen är något jag också följer. Ikväll har jag ganska stora förhoppningar på bidragen. Det kanske blir som förra året, vi hittade "The Ark" på fjärde anhalten. Jag fattar inte att de inte kom bättre till. Erkänn! Den var bra. Eller är det bara jag som tycker det? Det kan det omöjligt ha gjort just då, när "The Ark" vann förra året!

Detta var allt för mig i det här inlägget. Ha en fortsatt bra (förkyld) lördag, hälsningar Annamartina.