Magihajk 23/3 - 25/3

image34

Och så var man här igen. Här framför dator skärmen. Mysigt, enligt mig. :D
Jag har alltså varit på hajk. Vilket som vanligt ( i alla fall nästan) har varit kul.
Men också lite kallt. På kvällarna når faktiskt temeraturen under 0-sträcket.
Och sovsäcken som jag har lånat från min syrra var inte tillräckligt varm. Även om den är mycker mer varm än min. Så, ja. Tack i alla fall, sis. Vi tillbringade de båda nätterna i vindskyd. (Inte för att skryta!)
Hajken handlade om magi. Eller det vet jag egentligen inte så mycket. Men den hette i alla fall, magihajk.
Och tro inte att du kommer att få reda på så mycket mer om hajken här. Det är hemlighetstämplat.
För hajken har varit den samma sedan 30 år tillbaka. Häftigt, eller hur?
Så, sluts satsen är att det var kallt, mörkt men endå roligt. På något sätt, hehe.

Nicole Ritchie ... 18/3 -07

Ack, ack, ack... Kom igen nu Nicole!
image32
2003 vs 2006

Hej hopp!
Anna is back. Idag tänkte jag skriva lite om Nicole Ritchie. För och främst vill jag bara säga att jag tycker synd om henne. Alla tidningar som har skrivit om hennes vikt fram och tillbaka. Det var jag tvungen till att säga i hennes försvar. Men jag tycker absolut inte att hon ser vidare bra ut. Hennes kropp kan ju inte må bra. Jag mennar, se på bilden ovan. Vid 2003 var hon till och med mullig. Men hon gick väl sedan och bestämde sig för att hon inte ville bli betracktad mullig/tjock så hon sätter sig på en stenhård diet. Al la´ inte äta någonting och när det känns som om man ska svimma äter man en osttärning. Nej, nej, hon kan inte må bra. Och titta på hennes boobs, de är ju fullt fylliga år 2004 men vid 06 så är det ju ingenting kvar. Att hon inte saknar det. Det är konstigt.
Men, varför ska jag klaga? För det är väl typ det jag gör?
Jag tror bara att jag tycker synd om henne, och så gillar jag inte det för det ger helkalrt fel bilder av kändis världen för oss "små tjejer" här i Sverige. Jag själv känner mig inte alltid så trådsmal. Och man mår ju definitivt inte bättre när man ser dessa bilder. Nej, *suck*. Men det var allt för idag. Vi hörs på obestämd framtid. Hehe :D.
Säger hej då med en söt bild på Nicole Ritchie.
image33



Sommar för mig, <3

Fint väder ute
Friska vindar i håret
Solblekt hår
Fräknar på näsan
Mjuk glass
Grilla varje kväll
vara med familjen
och de jag gillar bäst
Det, de är sommar för mig.

Grattis The Ark!

Grattis killar!
Ni gjorde ett stårlande jobb, och Ola... vilken utstrålning. :D
Ni fick helklart min röst. ; )
Mina favoriter här under:

Favoriterna


Melodifestival feat. Födelsedag 10/3 - 2007

image28
Ikväll är det final...

Melodifestivalen 2007
Tonight, gäller det. De är då alla finalister ska ge gärnet.
Jag vet inte om du har märkt att jag skriver en "massa" om melodifestivalen.
Men jag tror det har med att göra att jag är en av de många svenskar som fångats i melodifestivals febern.
Kristian Luuk, detta årets programledare. Har fått mycket kritik från tidningar och privat personer. Men faktum är att jag inte har så mycket imot honom som alla andra. Jag tycker faktiskt att han är en bra programledare.
 Förlåt Lena PH, men du ska kanske hålla dig till att tävla i just melodifestivalen. Luuk passar bättre som ledare.
Så jag ville bara säga att jag diggar Kristian, i alla fall för det mesta.
Utom vissa små skämt som kanske inte är passande för alla barn familjer.
Mina Favoriter, det är: The Ark, Måns Zelmerlöw & Sonja. Men faktiskt, alla bidrag i denna final är något att räkna med. Även om jag inte är så jätte förtjust i alla sångare/sångerskor. Så är låtarna (musik & text) mycket bra skrivet. : )

Daddy´s födelsedag
Är det också idag. Så vi har haft släkten här. Trevligt med tre olika tårtor. Där av bilden nedan. :P
Gott, hehe. Våran faster (hans syrra) fyller också år idag. Kul, men ovanligt. Att syskon med tre års mellanrum fyller år på samma dag. :D Hon fick alltså en lillebror på sin 3-års födelsedag. Idag tog hon också med sin nya lilla hundvalp. Namnet blev; Smilla. Ett danskt flicknamn. Vilken len liten söt sak. ; )
Mötet med Hedda (våran Nordfolks terrier) gick bra. Lite springande i trädgården blev det.
Men endå, gick de "good".
image29


Så ska det låta

Fredagar 20.00

S? ska det l?ta

Musikalisk frågelek för hela familjen. Programledare: Peter Settman.
Pianister: Stefan Gunnarsson och Putte Nelsson. Medverkande:
Anna Sahlene tävlar mot Lotta Engberg.
Orkesterledare: Johan Landqvist.

Just nu sitter jag i arbetrummet. Hör ljudet från tv-rummet. Det är svt:s succé program;
"Så ska det låta" som just nu rullar på familjens gemensamma tv-apparat. : )
I vanliga fall brukar jag inte ha så jätte mycket imot detta program. Men idag, känns det ganska drygt. *suck*
Hehe, men allt kan faktiskt inte kännas toppen alltid.

Just idag (9/3 -07) så är det inte de på bilden ovan. Denna bilden lånar jag från google.se och de medverkande (Anna & Lotta) tävlar mot varandra. Jag tror bilden är från i höstas, eller kanske tidigare. : S

D
et var i alla fall allt från Anna Martinas blogg today.
Vi ses , pussar

- anna


Rika Tonåringarna

Världens rikaste "tonårningar". (Fyllda 20 år)
Rikaste ton?ringarna

1 Mary-Kate and Ashley Olsen, 20 - $40 million
2 Daniel Radcliffe, 17 - $13 million
3 Lindsay Lohan, 20 - $6 million
4 Dakota Fanning, 13 - $4 million
5 Amanda Bynes, 20 - $2.5 million
6 Hayden Panettiere, 17 - $2 million
7 Vanessa Anne Hudgens, 18 - $2 million
8 Abigail Breslin, 10 - $1.5 million
9 Tyler James William, 14 - $1.2 million
10 Joanna 'JoJo' Levesque, 16 - $1 million

Hej, Anna här.
Jag tittade runt lite och hittade det här.
En lista över världens rikaste tonårningar.
Ash & Mk är inte tonårningar längre (egentligen).
Fast på just den här listan är de äldsta 20 så det kvittar ju. : )
Jag ville bara för tillfället berätta detta.
Vi ses


- anna


Våren, ??

image24














Våren, var är du?

Just nu är det bara kallt och mörkt.

När man vaknar på morgonen är det grått utanför fönstret.

Det gör i alla fall mig deppig. Därför sätter jag inte en mycket vacker, glad bild till detta inlägg. Hoppas att det kan pigga upp för dig, du som också känner dig lite nere.

"Jag tror på det där, det där om att vädret ändrar humör."
Ja, i alla fall för mig.Kanske för andra osså. Men endå.
Hur skönt vore det inte med lite solljus nu, en sol som skiner ensam på ett ljusblått täcke där uppe.
Kanske tillsammans med små vita bomulls tussar. (Moln)


Kanske detta blev ett deppigt inlägg?
Ja, det var inte menningen med det hela.
Men som sagt, bilden piggar upp mej, hoppas det känns så för andra.


Ha det,
A N N A