Långhelgsledigt

Hej!
Det har varit en perfekt liten minivecka. För i min skola har vi bara gått igår och idag, alltså måndag och tisdag. I morgon och på torsdag har vi studiedag och det är lika med ledigt, yeay!

Nu väntar en alltså långhelg med valborgfirande och mys. Härligt! Ni får alla ha det så trevligt. Puss!


Dream dresses


Hello there!
Nu var det ett tag sedan, igen. Hmm, jag tänkte bara berätta om att jag nu är på jakt efter min konfirmationsklänning. Så när jag och min kompis Frida var inne i Lund i torsdags för att gå på Mando Diaos konsert så såg jag en värdig deltagare. (En klänning alltså). Det roliga var att vi bara gick in i en liten balklänningsbutik och tadaaa, där hängde det två klänningar, samma modell fast olika färger. Detta är alltså en klänning som jag sedan förra året, då jag såg den på två tjejer i skolan har drömt om. Jag vet att det lpåter löjligt! Men detta är min absoluta dream dress. Som ett extra plus så var de på rea!
   Det finns nu bara ett problem: De båda klänningarna var i en storlek större än vad jag brukar bära, och jag hann inte prova så jag vet ju inte om de passar. Jag måste lösa detta på något sätt! xD


Klänningen (klänningarna) jag tänkt på, länge...



By the way, Mando Diao var grymma!



Både jag och Frida tyckte att den här transparenta blusen från H&M var ett klipp, som man borde köpt. Den kostade bara 50:- och med rätt matchning skulle den kunna se så mycket dyrare ut!

Nya skor

Tjosan!
Idag efter den längsta skoldagen på veckan så åkte jag, mamma och systrarna och shoppade nya skor. Så här ser mina ut:



Haha! Jag hade lovat mig själv att skriva ett fint lite firande inlägg när det blev dags för inlägg 200. Och idag såg jag att förra inlägget, det deprimerande inlägget om att bilioteket var stängt var mitt 200:ande inlägg. Det känns ju bra! :D

Stängt

Såklart så stängde biblioteket 14.00...

Har man otur eller?

Depp-lördag?

Lördag, lördag, lördag. Ja, det är lördag. Och det är därför jag känner mig skyldig för att inte njuta av det. Njuta av att det är lördag. Jag har inte heller någon bra bok att läsa nu när ingenting kan jämföras med Twilight-böckerna. :/ Suck. Nu känner jag mig ännu mer skyldig för att jag är deppig också.

Nej Anna! Upp med svansen och ta tag i dig. Jag tror minsann att jag ska försöka låna en bok från biblan.

Hoppas jag inte förstörde ett gott humör med mitt inlägg...

Puss på er! 

Glad påsk!

Jag vet int hur det är för er men idag får jag mitt påskägg! Godisfyllt och gömmt i trädgården. Yes box! Dags att växa upp kanske? Äh, det får vänta några år till. :D



Vädret är underbart den här påskaftonen och jag sitter framför datorn... till skillnad från andra familjer (?) så träffar vi inte släkten idag utan vi gör alltid det på långfredagen, men i år kommer de också i morgon! Då ska vi fira mamma som fyller år idag. Rörigt? Ja! Det är därför som jag bakar en morotskaka just i den här stunden. Jag tror den ska stå i ca. 20 minuter till. Hehe.

Vi hörs och hörni, ha en glad påsk!

Vem har blivit sjuk?

"Å vem har blivit sjuk? Å vem har blivit sjuk? Hej hopp, tralla-la-la, å vem har blivit sjuk?"



Jippeyay! Som jag skrivit innan så har man ju påsklov nu! Men jag har tyvärr inte hunnit njuta av det än...
Första dagen på lovet, i lördags, så var jag på handbollscup. Det gick faktiskt hyfsat bra och vi kom 2:a i B-slutspel. Kanske bör man nämna att det innebär att vi kom 4:a av 6 lag. Men ändå. ;D
Sedan, dagen efter så mådde jag nog helt okej. Men jag började känna mig lite öm. Och igår då så började jag må illa direkt på morgonen, och så har det varit fram och tillbaka sedan dess. Så är det med febern också, fram och tillbaka. Och jag har knappt fått i mig någonting i mat väg. Mesta dels blåbärssoppa. Yeay! Nejnej, livet går vidare och det känns som om jag hade min "down" igår. I kväll kanske jag till och med får ner lite korv och mos. En maträtt som är ganska snäll mot magen nu när den gör uppror.

Vilket klagoinlägg. Puss på er!

Påsklov

Nu vatt det påsklov! Yes! När man tittar ut genom fönstret så lyser solen starkt på den blåa himlen och jag känner att våren är här. Underbart!

 
Bilden är tagen tidigare idag