Inlägg 2

Hej igen!
Nu var det dags för en uppdatering, vilket är lika med: Inlägg 2

Dag 7      (lördag)  Kragenäs (med danskt ä, egentligen), Lolland, Danmark

Jo, idag började dagen med en dusch. Riktigt Fräscht!
   Innan klockan slagit tio var vi tillbaka i båten redo för att åka på "netto-jakt" med mamma. vi körde i ungefär två mil för att sedan handla i en stor afför som hette Aldi.

(hopp i tiden)

Nu har vi hunnit äta lunch som bestod av Pölse med bröd, och så har vi fikat lite. Vi har också spelat "500" och jag har blivit utklassad i "Fia med knuff", som vanligt. 
   Pappas kompis Anders är här, de håller på att fixa motorn som krånglar. (Där av tillgången till bil.)
   Det är mysigt här i Kragenäs på Lol-land.



Dag 8     Kragenäs, Lolland, Danmark

Idag har vi tagit det lugnt. Stannat i samma hamn som igår för att det blåser mycket och åt fel håll. Vilket betyder kryss (segla mot vinden) och det är inte det roligaste, men det går. Det tycks alltid som om våra segelsemestrar alltid slutar med att vi har kryssat större delen av semestern. 
   
Hur som helst ville mamma och pappa (kanske framför allt mamma) göra något idag. Så det blev en liten utflyckt med picknick till en vikingahög någon kilometer här ifrån. Så dit gick vi och skulle titta på "högen". Men det visade sig att det inte var så mycket till stå höjd där inne. Det var inte heller så inbjudande att krypa in några meter för att sen inte kunna ställa sig upp. Jaja, vi gick vidare till en kulle bredvid och "picknickade".   
   
När vi kom tillbaka till hamnen, till båten, så såg jag och mina systrar färdigt på "Harry Potter och hemligheternas kammare" (vi ser dem på engelska.) Efter att filmen tog slut så fortsatte vi med lite av trean. 
Vi har ett Harry Potter-maraton här. :D
   Nu sitter jag  här och skriver medan mamma och Malin befinner sig på toan där uppe och Cajsa besöker pappa i ett tv rum som är till för camparna. Där sitter han och kollar på sin formel 1.

Vi hörs, 
Tjing!





Inlægg 1

Haj!

Hær sitter jag på ett danskt bibliotek i Stubbekøpinge och surfar. Som vanligt ør det vældigt tyst (som det ska vara på ett bibliotek), det enda som hørs ær jag och min syster Cajsa som båda slår hårt på tangentknapparna. :D
   Jag har skrivit lite dagbok/loggbok under de senaste dagarna och nu tænkte jag dela den med er hær.

Vad har då hænt?
Jo... jag børjar från dag 1.

Dag 1 (Søndags) Dragør, Danmark
Væl framme hade jag och mina kæra systrar en flummig kvæll. Jag tror att vi alla tre var "øvertrøtta". ;D
Vi hann køpa glass, jag ælskar dansk kulglass. De frågar ju alltid om man vill ha "fløde" och "syltetøj" på! Kan det bli bættre? Sen finns det ju någonting som de kallar før "guf" vilket ær en rosa grædde liknande gega som man också kan få på kulglassen, det smakar mashmellow!
   Tillbax till vad jag skrev om...  :D
Vi køpte alltså kulglass och sen socialicerade vi lite med våra førældrar och deras kompisar, som också hamnat i samma hamn som vi. Efter ett besøk i deras sittbrunn gick vi tillbaka till vår fin, fina segelbåt, Rie før att spela kort. 

Dag 2   Møn, Danmark
Møn ær en fin hamn. Vi ligger lite offside från den riktiga småbåtshamnen och har istællet hamnat i en liten fyrkant mellan boninghus. Mysigt.
Jag skulle gissa på att majoriteten av båtfolket hær ær tyskar. Vi ær trotsallt inte så långt ifrån Tyskland och vår plan ær ju att ta oss dit under den hør segelsemestern.
   Till lunch åt vi mackor med salami och camenbeer-ost (stavas det så?) Mummssss...  

- Lite senare- 
Nyss var  jag, mamma & syrrorna och bada på den fina stranden som finns hær. Som det ser ut nu så kommer vi nog att stanna hær i morgon också.  P.g.a det blåsiga vædret.

Dag 3, saknas info ;D

Dag 4  (Onsdag) Stubbekøpinge, Danmark
Vilken dag. Det børjade med en mycket tidig morgon. Uppstigning ca. kl. 06. Sen børjade en lång och onødig segling med hårdvind mot tyska "Gedser". Nær vi var en bit ifrån och sjøn var hård tyckte mamma att det inte var skoj længre... så vi vænde. Vi fick segla tillbaka minst lika långt och lite åt væster før att tillslut hamna hær, i Stubbekøpinge.
   Till kvællsglass blev det en hederlig, dansk "Isbjørn". Ni vet en sån dær med tuggumminæsa.
Efter det så såg jag och Malin klart "Fool's Gold" på Cajsas dator.
Klockan nærmar sig 21 och det ær snart dags att gå och lægga sig. :P

Nu så har ni fått en snabb update om børjan på min och familjens segelsemester. 
Nu så står Cajsa och trampar med føtterna før att hon ska ha datorn nu... så... 
resten får ni høra næsta gång jag får tag i en dator. 

(Pss... jag vet att det ær torsdag och att det blir dag 5) 

See yaa!

"Good bye my lovers"

"Good bye my lovers" - en låt från James Blunt som får citera dagens (kvällens ?) inlägg. En Väldigt Bra Låt. 
   
Snart drar det alltså "ivägs" till vårt kära grannland, Danmark. Och tro det eller ej, det blir som förra året. 
Hela familjen tillsammans i vår lilla segelbåt. :D 
Men traditioner är traditioner och ska följas. 
Förhoppningsvis har jag en del att berätta när jag kommer hem. 

Ni får ha det så gött, och så ses vi om sådär cirka 3 veckor. 


Bilden är inte tagen av mig

Hemma igen!

Hej! 
Nu är jag hemma igen.

Den här lilla resan gick verkligen jätte fort. Det var också väldigt roligt, vilket är grymt bra i med att jag oroade mig lite för att det kanske inte skulle bli det. Förutom att vi spelade grym handboll och att jag känner att jag har utvecklats mycket så har jag kommit närmre tjejerna i laget. Super kul!

Hur gick det då??
Jo, vi (mitt lag) kom trea i B-slutspel. Efter det andra Hk Ankaret laget som kom tvåa.
 (Ja, jag menar B-slutspel och inte A som är ett snäpp bättre.)

Tyvärr hade jag inte med någon riktig kamera så det kanske blir någon bild från de andras kameror senare. 
Den här bilden under kommer hur som helst från min mobilkamera. :D


Från invigningen i måndags

Bornholm, here we come!

Hejsan!

Om inte allt för lång tid drar jag, mina systrar och resten av handbollslaget till Östersjöcup på Bornholm. 
Jag är nervös för om jag nu ska erkänna det här så har jag aldrig åkt på sova-över-cup förr.
Jag började faktiskt känna pirret i magen redan igår kväll.

Jag tror inte det kommer att bli som jag tänkt, även om jag verkligen vill att det ska bli så. Om kanske inte bättre...  
 jag har för en gång skull tänkt positivt, och tror nästan att det kommer bli kul. : /
Visst låter jag lite konstig?
jag borde ta till mig det nu, en gång för alla... 
"Det blir vad du gör det till!" 
 Det är nästan perfekt den här cupen för att se om det ordspråket stämmer.  



Saker jag har kvar att göra: 

[  ] Duscha och raka benen
[  ] Äta middag med familjen en sista gång
[  ] Tänka efter om det är ngt jag har glömt... :S

xD Ni ska säkert se att det blir hur kul som helst !


Och sen är det ju faktiskt så att om en vecka så är jag i båten på segelsemester.
Mitt liv är väldigt bra ändå!

Ha det gött allesammans!


Hallihallå

Hejsan hoppsan allesammans! 

Vad gör ni idag? 
Jag gör ingenting. 
Tråkigt. 

Jag funderar på att gå ut i värmen och läsa lite ur min ur-tjocka bok. 
Den har precis blivit bra nu när jag kommit till sidan 300. *suck* (:
Lite kul.

I med att ingenting verkar hända just idag så kanske det händer något i kväll ?
Vi får se...

Tänkte precis skriva: Hur som helst. 
Skriver inte jag det alltid ??
Jag tycker det i alla fall. 

Nej, nej, nu får det ta och bli lite vett i det här inlägget. 
Jag tänkte vissa upp min, och mina systrars ultimata "Barbie-samling"!
Enjoy.

  

Stranden idag!

TJO!

Idag har man tillbringat den vackra sommardagen på stranden. Überhärligt!
Där var jag tillsammans med tvillingsyster Malin och hennes kompis. Måste erkänna att jag var trions "blekfis".
Lite tråkigt, men de andra två är verkligen bruna. 

Och då tänker jag direkt på, varför allt detta tävlande? 
Det är ju så tyvärr varje år... du vet, det där med vem som är brunast? vem är smalast? vem är mest vältränad? När bikinin åker på. 
Det är såå onödigt, men samtidigt så roligt. Jag menar det är ju inte alls kul att vara den blekaste eller den "mulligaste". (Trust me) medan det faktiskt är roligt att vara den brunaste, den smalaste. Det är ju också ett samtalsämne, det där med jämnförelse. Samtalsämne för många är svårt att hitta, även om man är med sina vänner. 

Men jag hade hur som helst en fin dag. Hoppas det blir en fin kväll också. ( : 

 Ha det !