Inlägg 2

Hej igen!
Nu var det dags för en uppdatering, vilket är lika med: Inlägg 2

Dag 7      (lördag)  Kragenäs (med danskt ä, egentligen), Lolland, Danmark

Jo, idag började dagen med en dusch. Riktigt Fräscht!
   Innan klockan slagit tio var vi tillbaka i båten redo för att åka på "netto-jakt" med mamma. vi körde i ungefär två mil för att sedan handla i en stor afför som hette Aldi.

(hopp i tiden)

Nu har vi hunnit äta lunch som bestod av Pölse med bröd, och så har vi fikat lite. Vi har också spelat "500" och jag har blivit utklassad i "Fia med knuff", som vanligt.
   Pappas kompis Anders är här, de håller på att fixa motorn som krånglar. (Där av tillgången till bil.)
   Det är mysigt här i Kragenäs på Lol-land.

Dag 8     Kragenäs, Lolland, Danmark

Idag har vi tagit det lugnt. Stannat i samma hamn som igår för att det blåser mycket och åt fel håll. Vilket betyder kryss (segla mot vinden) och det är inte det roligaste, men det går. Det tycks alltid som om våra segelsemestrar alltid slutar med att vi har kryssat större delen av semestern.

Hur som helst ville mamma och pappa (kanske framför allt mamma) göra något idag. Så det blev en liten utflyckt med picknick till en vikingahög någon kilometer här ifrån. Så dit gick vi och skulle titta på "högen". Men det visade sig att det inte var så mycket till stå höjd där inne. Det var inte heller så inbjudande att krypa in några meter för att sen inte kunna ställa sig upp. Jaja, vi gick vidare till en kulle bredvid och "picknickade".

När vi kom tillbaka till hamnen, till båten, så såg jag och mina systrar färdigt på "Harry Potter och hemligheternas kammare" (vi ser dem på engelska.) Efter att filmen tog slut så fortsatte vi med lite av trean.
Vi har ett Harry Potter-maraton här. :D
   Nu sitter jag  här och skriver medan mamma och Malin befinner sig på toan där uppe och Cajsa besöker pappa i ett tv rum som är till för camparna. Där sitter han och kollar på sin formel 1.