Heath Ledger död

Jag vet att många redan vet att Heath Ledger är död, men det hindrar inte mig från att skriva om en sån himla olycklig sak.

image138
Finns det egentligen något sorgligare än självmord?


Heath som egentligen heter Heathcliff Andrew Ledger hittades i Tisdags död i sin lägenhet. Tydligen ska han ha beställt massage men när massören kom så öppnade han inte. När städerskan sedan kom och Heath inte öppnade gick hon in. Där hittade hon Heath liggande naken på golver. Det första städerskan skulle ha gjort var att kolla honom och då se att han var medvetslös och haffat upp mobilen och ringt Mary-kate Olsen. Då sa hon att "Heath ligger här medvetslös, vad ska jag göra?" (MK ska ha nått att göra med huset/lägenheten han bodde i.) Städerskan ringde i alla fall ambulansen. Han var död. Det som allmänheten vet om Heath Ledgers död är att han ska ha tagit en överdos av sömntabletter. Troligtvis självmord.

Jag tycker att det här är väldigt tragiskt. En sån sjukt begåvad kille. Jag var jätte länge ett fan av "Tio orsaker att hata dig", såg den om och om. Nu på senare tid så såg jag filmen "Casanova" som precis som förra också var jätte bra. Han hade en dotter på Matilda Rose, 3 år och hade "precis" skilt sig från sin fru Michelle Williams, som fick reda på hans död här i Sverige. Hon ska ha spelat in en film här. (Vet inte riktigt om de stämmer.) Men det jag ville få fram var att han lämnar sin 3 åriga dotter och ett (som för många andra) super bra liv.

image139
Michelle & Heath på Oscars-galan. Här är ser de lyckliga ut

När någon så aktuell för omvärden tar sitt liv, då blir jag faktiskt lite rädd. Då dras man liksom tillbaka till värkligheten i deras "glitter & glamour" liv. Läskigt, mycket läskigt.

Kommentarer
Postat av: S

hans familj har redan konstaterat att det inte var självmord. då är det nog bäst att tro på det då. och inte på massa dumma rykten.

2008-01-25 @ 21:40:47
Postat av: Sanne

r.i.p...

2008-01-27 @ 18:34:02
Postat av: Anna

Jag beklagar hur bilden blev helt förvriden på Heath & Michelle. Sorry.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback