Hairspray inlägg 2.

Hairspray, Bättre än jag trodde!
Jo då! Hairspray var precis lika bra som jag trodde. Om inte ännu bättre! Jag tror faktiskt inte att man kan göra en mycket bättre film-musical. Jag som också gärna tittar på High School Musical-filmerna ja, som jag älskar. De är om nästan inte sämre än Hairspray. Nu ska jag inte säga något jag får ångra sen, men Hairspray hade egentligen en mycket mer djup, bättre handling än HSM. 


image77
Tjejerna från Hairspray gänget tillsammans med regissören Adam Shankman

Hairspray är en film som du kan titta på när du vill. Det är definitivt en "du mår bra efter att du sett den"-film.
Så om du inte sett den, spring till biograferna eller vänta till den kommer till videobutikerna.

Vad handlar filmen om?
Tracy (Nikki Blonsky) är en söt, knubbig tjej med en brun "upp-puffad" frissa. Hon drömmer om att få vara med i "The Corny Collins Show" som hon varje dag följer tillsammans med sin bästa vän, Penny (Amanda Bynes).
Men en dag blir en av dansarna på showen gravid och de söker en ny dansare. Tracy är såklart där. 
Men saker går inte riktigt som hon trodde, och Link (Zac Efron) blir förälskad i en annan person än vad han borde vara. 

image105
John Travolta tillsammans med NIkki Blonsky

DU måste se den! 
Varför? Handlingen är jätte bra, mycket sång och dans. DU rycks verkligen med i handlingen.

Ha de gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback