Lundaspelen 2007

Ja, till och börja med så har jag nu har jag fått klagomål från systern. Att jag skriver för mycket. Och jag som trodde jag skrev för lite. Hmm... Ibland kan man alltså uppfatta saker olika. Vad tycker du som läser?

LUNDASPELEN 2007

Men ack, det vad inte vad det skulle handla om idag. Idag har ju andra dagen ab gruppspelet varit.. I Lundaspelen, alltså. Om du inte visste så är Lundaspelen en jätte stor turnering för handbollspelare. Det kommer lag från hela Europa. (Det finns också Lundaspel i basket som de spelar om några veckor.)
Alla lag blir indelade i olika grupper efter ålder. I min åldersgrupp så fanns det 6 grupper med 5 olika lag i. Det blir allt som allt 30 olika lag i 14-års gruppen.
 
Vår grupp bestod av Lugi, två lag från Danmark, mitt lag (HK Ankaret) och ett lag från Tjeckien. Låt oss säga att det var inga lätta matcher. Den minsta målskillnaden var mellan oss och ett av de danskalagen som hette Amager. Där blev det 11-6 till Amager. Så, ja, det har inte varit ett helt perfekt Lundaspels-spel i år. Imorgon blir det B-slutspel vilket är sämre än A-slutspel men där hade vi ändå inte kunnat vinna något. Vilket vi förhoppningsvis har imorgon. Wish me good luck!

Kram från träningsvärk nr.1 !

Kommentarer
Postat av: Sännä

Ja tycker du skriver prec lagom :P

2007-12-31 @ 00:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback