Christmas-feeling!

image129

G odag allihopa! Idag kan jag verkligen känna att julen är här. Jag hade en underlig känsla imorse när jag vaknade. Pappa väckte mig och mina syrsor (syrror) ungefär kl 8 med julmusik. Kan tyckas vara lite tidigt men idag skulle vi alla till badhuset. Pappa vill helst vara där tidigt, och de öppnade kl 9 så det blev att vi fick gå upp tidigt. Hyfsat härligt, fast nu känner man sig ganska slö. ; ) Hehe, i alla fall. När jag blev väckt sådär mysigt med svag julmusik, gick sakta upp ur sängen. I mitt rum vr det mörkt och grått men när jag gick in mot köket, passerade julgranen och alla adventljusstakarna och bara kände allt det där som julen handlar om. Det mysiga med julen. Usch! Det var härligt.

O h, Något jag verkligen saknar så här, i midvintertid är SNÖ. Det skulle vara det ultimata med min jul-feeling today. Men som vanligt kan man inte  få allt man önskar sig här i livet. Det känner jag igen när jag öppnar julklappar på julafton. Det gäller att vara glad för det man har. Alla nära oh kära. Julen är mycket som har med tanken att göra. Dett gäller att vara glad för det man har. Alla nära och kära. Samtidigt ska du tänka på vad många andra inte har.

D et är nu vi haklade in på julklappspyssel. De ska jag snart förse mig med. Jag ska slå in julklapparna jag handlade igår. Vi slutade i skolan kl. 13 och sen bar det av till bussen där vi åkte till Lund. Där handlade vi på tiger ( ; D ), H&M och Åhlens. Det är faktiskt inte bara skit som man kan handla superbilligt på Tiger, vet du. Även om många tror det. Så kan man hitta s.k "fynd".  : )

J ahoppsan! Tillbaka till vad jag ska göra om inte allt för snar framtid, jag jag slå in julklappar. Det är något jag också älskar med julen. Att slå in julklappar. Visst, genom alla år av att ge bort enstaka saker till släktingar har kanske inte alla "paketinslagningar" har blivit så lyckade, but who care? Ingen bryr sig väl om paket inte är jätte snyggt inslaget. Nopp, ÖVNING GER FÄRIGHET!


image131 U nderbar! ...Är tanken på att efter paketinslagningen ska man med tjejorna i familjen bake some christmascandy och ett pepparkakshus. Pepparkakshuset är bland de viktigaste med julkakor om man ska baka julkakor. Alla får ju inte chansen att baka julgodis. Vissa får inte baka alls! Nej, usch. Nu blev det lite depprimerande och det var inte det som jag mennade att skriva om när jag började skriva om julen. Nu får ni alla sköta om er, så ses vi snart igen?!


L ove and peace / Anna

GOD JUL !


image130


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback